قانون جديد بيمه شخص ثالث ابلاغ شد

۷۶ بازديد
رئيس كل بيمه مركزي قانون جديد بيمه اجباري خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشي از وسايل نقليه را براي اجرا به شركت هاي بيمه ابلاغ و زمان آغاز اجراي آن را ۲۹ خرداد ماه جاري تعيين كرد.

به گزارش بيمه مركزي، عبدالناصر همتي افزود: در اين ابلاغيه آمده است، براساس تاريخ انتشار قانون بيمه اجباري خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشي از وسايل نقليه در روزنامه رسمي جمهوري اسلامي ايران و با استناد به ماده ۲ قانون مدني، اين قانون از ۲۹ خرداد ماه جاري لازم الاجراست.

همچنين طبق ماده ۶۵ اين قانون بيمه نامه هاي صادره پيش از لازم الاجرا شدن اين قانون مشمول قانون زمان صدور خود هستند، اما در هر حال احكام بندهاي الف و ب ماده ۴ و مواد ۱۱، ۱۹، ۲۲، ۲۵، ۳۰ و ۳۲ و نيز تبصره هاي آن و مواد ۳۶، ۳۷، ۳۸، ۴۹، ۵۰ و ۶۰ در مورد بيمه نامه هايي كه هنوز خسارات تحت پوشش آنها پرداخت نشده، نيز لازم الرعايه است.

 

همچنين تا زماني كه آيين نامه هاي اجرايي قانون جديدي تهيه و تصويب نشده، آيين نامه هاي اجرايي موجود در حدودي كه مغاير اين قانون نباشد معتبر است.

ضمن آنكه حسب تكاليف مقرر در قانون و با توجه به مهلت هاي زماني تعيين شده تهيه آيين نامه هاي اجرايي مربوطه در دستور كار بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران قرار دارد كه پس از تصويب نهايي هر يك از آنها در مراجع مربوط ابلاغ خواهد شد.

قانون مزبور در جلسه علني ۲۰ ارديبهشت ماه مجلس شوراي اسلامي تصويب و در تاريخ ۲۹ ارديبهشت به تاييد شوراي نگهبان رسيده و رييس جمهوري ۱۷ خرداد آن را براي اجرا به وزارت امور اقتصادي و دارايي ابلاغ كرد


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد